Skip to main content

Widoki, widoki i jeszcze raz widoki! Coś, co nigdy się nie znudzi. Coś, co zawsze nas gna do przodu (nawet kiedy nieludzka temperatura osłabia nędzne chęci).  A Ateny są wspaniałym przykładem miasta wyglądającego wręcz nieziemsko z góry! W poście szczególnie gorąco polecamy dwa miejsca, które zaserwują Wam cudną ucztę dla oka! Na pierwszy rzut leci Wzgórze Filopapusa (Wzgórze Muz), które oferuje również kilka pomniejszych atrakcji w pakiecie: pomnik Filopapusa, ruiny świątyni Dimitriosa oraz więzienie Sokratesa. Później podnosimy lekko poprzeczkę i ruszamy na Wzgórze Likavittos. Do dzieła!

Wzgórze Likavittos to Najwyższy Szczyt Aten.

Ateny w Jeden Dzień – Zwiedzamy Dalej 😛

Poprzednio pisaliśmy o absolutnie najważniejszej atrakcji stolicy Grecji – mowa oczywiście o Ateńskim Akropolu. Dodaliśmy również pobliskie Wzgórze Areopagus z widokiem na najsłynniejszą Agorę w kraju.

Ateny to jednak nie sam Akropol. To również inne piękne świątynie, to Street Art i piękne wąskie uliczki. Ateny to również cudne widoki 😛 I jak wcześniej wspomnieliśmy – dość szalenie stwierdziliśmy, że zwiedzimy miasto w jeden dzień. Po Akropolu i widoku na Agorę przyszła kolej na Wzgórze Filopapusa.

Wzgórze Filopapusa – Najpopularniejszy Widok na Ateny, a Przede Wszystkim na Akropol.

Wzgórze Filopapusa znane jest również jako Wzgórze Muz, a położone jest zaraz przy Akropolu. Na szczycie znajdziecie pomnik Filopapusa – rzymskiego senatora i konsula.

Ścieżka na górę prowadzi obok ruin świątyni Dimitriosa (w środku zachowały się freski), a obok znajduje się grota znana jako więzienie Sokratesa.

Ogólnie podejście nie jest w żaden sposób wymagające. Jedyną trudnością było prażące słońce i nieludzka temperatura, czego w sumie można się było spodziewać po podróży na Bałkany w sezonie wakacyjnym. Nie pamiętam ile czasu nam to zajęło, ale na pewno poniżej 30 minut. Każdy powinien dać spokojnie radę.

Wzgórze Filopapusa (Wzgórze Muz) – Widok na Ateny dla Każdego. Dodatkowe Atrakcje: Pomnik Filopapusa, Ruiny Świątyni Dimitriosa oraz Więzienie Sokratesa.

Adres: Szerokość geograficzna: 37.9653, Długość geograficzna: 23.7181

Godziny otwarcia: bez ograniczeń

Koszt: bezpłatne

Wzgórze Likavittos – Panoramiczny Widok na Ateny.

Wzgórze Likavittos to nasza druga propozycja w temacie punktów widokowych. Tym razem podejście zajmuje trochę więcej czasu i wymaga więcej wysiłku. Atakujemy najwyższe wzniesienia w Atenach (277 m n.p.m.)! Hmm… nie brzmi to wcale strasznie 😛 Jednak to nie wysokość przysparza nam utrapień, a niemiłosierne warunki pogodowe xD

Wzgórze oczywiście zdobyliśmy pieszo (jakieś 45 minut marszu), chociaż zwiedzanie można ułatwić sobie na kilka sposobów – samochód, taxi, kolejka torowa (ta odjeżdża bodajże do późnych godzin nocnych co 30 minut od strony dzielnicy Kolonaki, z ulicy Plutarchou/róg Aristippou).

Na szczycie znajduje się wzniesiony w XIX wieku, na miejscu starej bizantyjskiej świątyni, kościół Agios Georgios (św. Jerzego). Jest też kawiarnia i restauracja. Ale przede wszystkim – wspaniały widok na całe miasto i Zatokę Sarońską. Jest to doskonałe miejsce do obserwowania zachodu słońca czy panoramy Aten czy to w dzień, czy po zmroku, z podświetlonym Akropolem. Każda pora jest dobra 😛

Widok na Ateny i Nasz Faworyt: Wzgórze Likavittos.

Adres: Szerokość geograficzna: 37.98187, Długość geograficzna: 23.743239

Godziny otwarcia: bez ograniczeń

Koszt: bezpłatne

Widok na Ateny. Co Wybrać? Małe Podsumowanie.

Po prawdzie to poprzedni wpis traktujący o Atenach mówi już o dwóch punktach widokowych w mieście. Pierwsze to oczywiście Wzgórze Akropolu, drugie to Wzgórze Areopagus. Dzisiaj dorzuciliśmy kolejne dwie perełki.

Obie pozycje są inne, oferują zupełnie odmienne spojrzenie na miasto. Wzgórze Filopapusa jest zdecydowanie łatwiejsze (chociaż szczerze mówiąc – obie górki nie stanowią szczególnego wyzwania, nawet jeżeli nie cieszycie się kondycją atlety bądź podróżujecie z dziećmi), trochę niższe, no i położone w okolicy Akropolu, który zapewne będziecie zwiedzać.

Natomiast Wzgórze Likavittos to już nieco wyższa górka (o ile można tak nazwać wysokość 277 m n.p.m.) 😛 Troszkę dłuższy marsz, no i miejsce jest już w konkretnej odległości od tych absolutnie podstawowych punktów w mieście. Jednak widok na Ateny, który oferuje – rozwala temat w całości!

My zmieściliśmy wszystkie cztery punkty w jeden dzień. To i jeszcze trochę więcej, o czym wkrótce 😛

Podobne: Tajpej (Tajwan), Rio de Janeiro (Brazylia), Bangkok (Tajlandia)

Grecja – karta kraju i inne posty.